#sultnefilm: Anatomien i en Twitter-trend

Hvordan foregår det egentlig, når et hashtag pludselig trender på Twitter i Danmark? Vi har kigget på #sultnefilm, som i løbet af 15 min. fik nok gennemslagskraft til at dukke op i vores filter over trends, der er på vej op i den danske Twittosfære.

Det hele startede om tirsdagen med Lasse Rimmers tweet med ”Snacks on a Plane”, hvor han lancerer hashtagget #sultnefilm:

Overskrift.dks trendoversigt analyserer hvilket trends der er på vej op ved hele tiden at overvåge hvilke tags som bliver anvendt mest i Danmark. Dermed bliver #sultnefilm fanget allerede en lille halv time efter, trenden tager fart. Lasse Rimmer tweeter selv 40 gange med med #sultnefilm:

I løbet af to timer bliver der i alt postet 700 tweets med #sultnefilm og mange leger med på hashtag med skøre forslag – hvorefter hashtagget dør ud.

#sultnefilm anvendt tirsdag d. 26. aug 2014
#sultnefilm anvendt tirsdag d. 26. aug 2014

På forsiden af Overskrift.dk følges live top hashtags for Danmark, så hvis man vil deltage i dialogen om trendende emner og hashtags – f.eks. til newsjacking / hashjacking, kan man med fordel følge med der.

Top DK hashtags for fredag d. 29/8 2014
Top DK hashtags for fredag d. 29/8 2014

Her er en samling af de nogle af de bedre #sultnefilm:

 

 

Del indlægget med dit netværk:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Skriv et svar