#sultnefilm: Anatomien i en Twitter-trend

Hvordan foregår det egentlig, når et hashtag pludselig trender på Twitter i Danmark? Vi har kigget på #sultnefilm, som i løbet af 15 min. fik nok gennemslagskraft til at dukke op i vores filter over trends, der er på vej op i den danske Twittosfære.

Det hele startede om tirsdagen med Lasse Rimmers tweet med ”Snacks on a Plane”, hvor han lancerer hashtagget #sultnefilm:

Overskrift.dks trendoversigt analyserer hvilket trends der er på vej op ved hele tiden at overvåge hvilke tags som bliver anvendt mest i Danmark. Dermed bliver #sultnefilm fanget allerede en lille halv time efter, trenden tager fart. Lasse Rimmer tweeter selv 40 gange med med #sultnefilm:

I løbet af to timer bliver der i alt postet 700 tweets med #sultnefilm og mange leger med på hashtag med skøre forslag – hvorefter hashtagget dør ud.

#sultnefilm anvendt tirsdag d. 26. aug 2014
#sultnefilm anvendt tirsdag d. 26. aug 2014

På forsiden af Overskrift.dk følges live top hashtags for Danmark, så hvis man vil deltage i dialogen om trendende emner og hashtags – f.eks. til newsjacking / hashjacking, kan man med fordel følge med der.

Top DK hashtags for fredag d. 29/8 2014
Top DK hashtags for fredag d. 29/8 2014

Her er en samling af de nogle af de bedre #sultnefilm:

 

 

Del indlægget med dit netværk:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.