Nyt dashboard i din Overskrift-løsning – relevans i forgrunden og færre klik

Når du bruger dit Overskrift dashboard, skal du se opdateret relevant indhold med det samme. Vil du tilpasse visningen skal det ske med den mindst mulige indsats. Dette mantra har drevet udviklingen af det dashboard, som kunder hos Overskrift fremover vil have adgang til.

Det er mange forskellige måder at se på den samme liste af hits. I udgangspunktet er resultaterne en liste af tekster, der matcher dine kriterier, men ikke alle arbejder med teksterne på samme måde. Men hvad skal vises først? Hvad er mest relevant i den aktuelle arbejdsproces? Hvornår har du brug for at se meta-data og kurver baseret på aktiviteten over tid af de aggregerede hits?

Hver morgen modtager alle Overskrift kunder en morgen-rapport på mail med alle relevante omtaler fra det forgangne døgn. Morgenrapporten er meget populær, og er den primære kontaktflade for de fleste af Overskrifts kunder. Mailindhold er statisk, så det nye dashboard har søgt at bibeholde det høje informationsniveau fra morgenrapporten og tilføje nye elementer, der gør det muligt at fokusere på det centrale og mest relevante for dig.

Hurtigt overblik – hurtig tilpasning

Når vi nu ved at morgen-rapporten er den der finder mest anvendelse, har de værdifulde elementer her fra også dannet udgangspunktet for det nye dashboard. Det nyeste indhold for den sidste søgeterm du kiggede på blive vist som det første – og hvis det er dit første besøg, vælges den første term for dig.

Aggregeret information såsom aktivitetskurver og visualiseringer af de mest aktive platforme for den givne søgeterm findes stadig. Elementerne er blot flyttet til sekundære placeringer, fordi det er sekundær information – indholdet af dine søgeresultater er stadig det vigtigeste.

Fravalgte elementer

Baseret på kundefeedback, er der elementer som alle har været enige om ikke har givet værdi, så de er blevet pakket væk.

Information på tværs af søgetermer, som var at finde på den gamle dashboard-forside findes ikke længere. Det gælder f.eks. lagkagediagrammet, der viste fordelingen af aktivitet på tværs af søgetermer. I det daglige arbejde, er det resultaterne fra de enkelte søgetermer der giver værdi hver især – sammenligningen mellem søgetermerne – not so much. Det har faktisk overflødiggjort hele den gamle forside, hvis eneste formål har været at vælge en hvilken søgeterm du vil se detaljer for. Og det har vist sig at den samme personer typisk er interesseret i at se den samme søgeterm ved hvert besøg.

Hvad kan det nye dashboard så?

Så snart du besøger dit nye dashboard første gang, er der valgt en søgeterm for dig. Skifter du søgeterm, vil din browser huske det, og du mødes af den samme søgeterm næste gang.

Det nye Overskrift dashboard med forklaring af de enkelte elementer
Det nye Overskrift dashboard – klik på billedet for større version

I udgangspunktet vises de nyeste resultater for den valgte søgeterm altid. Efterhånden som du scroller, hentes ældre indlæg, og når du passerer startdatoen fra datovælgeren vises det i feed’et.

Filtre

Datovælgeren har indflydelse på hvilket indhold du ser, men ændrer du datointervallet for indhold, vil det også afspejles i metadata, som f.eks. på aktivitetskurven i højre kolonne. Har du ikke foretaget noget valg endnu, vises indhold fra de seneste 8 dage.

Filter til valg af medietyperDerudover kan du vælge om du vil se indhold fra alle medietyper, eller du kan fokusere på en eller flere kategorier, så du f.eks. kun ser tweets og facebook-opslag. Når du filtrerer efter kategorier, tilpasser aktivitetskurven sig dine valg, så du ser aktiviteten for den eller de valgte medietyper i den givne periode.

Aktiviteskurve for en given periodeDu kan klikke på en “spids” på aktivitetskurven, for at se indlæggene for den givne dag. På den måde kan du hurtigt få overblik over hvad der talt om på den givne dag. Det vil f.eks. kunne være værdifuldt i forlængelse af omtaler fra en dag hvor i har sluppet en pressemeddelelse, eller hvis dine interesser har fået ekstra opmærksomhed på dagen.

Arbejd videre med dine data

Dashboardet kan give indblik i en lang række spørgsmål du kunne have til de digitale omtaler af dine interesser. Har du brug for at arbejde videre med omtalerne, er næste trin et klik på knappen “Hent til Excel”.  Det giver dig en struktureret eksport af alle omtaler med fra de valgte medietyper for den givne periode. Hvis der findes meta-information såsom antallet af følgere fra Facebook-sider eller Twitter-konti, bliver det også eksporteret til dit Excel-ark.

Hvornår kommer det?

Du kan prøve det nye dashboard i dag.

Besøg det nye dashboard her: https://www.overskrift.dk/home

Det bliver rullet langsomt ud, så du vil indledningsvis kunne besøge det, og der kommer til at findes links fra det gamle dashboard. I starten af marts pensionerer vi det gamle dashboard. Herefter vil vi udelukkende tilbyde navigation til det nye dashboard.

Feedback? Ja tak!

Hos Overskrift bliver vi aldrig færdige med at simplificere, forbedre, optimere og give bedre overblik. Vi har fået god hjælpe fra udvalgte kunder, der beredvilligt har hjulpet os i den rigtige retning. Når du får adgang til det nye dashboard, er det vores bedste bud lige nu, men det betyder ikke at dashboardet er færdigt.

Vi har selvfølgelig ikke ramt plet for alle, så har du selv en reflektion du vil dele med os, så send en mail til Jens Ulrik og giv ham dit bud på hvordan vi kan forbedre Overskrift for dig.

 


 

Prøv selv – gratis i 14 dage

Har du ikke prøvet Overskrift endnu? Er du nysgerrig på om du kan have værdi af digital mediemonitorering, så kan du prøve gratis i 14 dage. Få adgang til en prøvekonto ved at skrive dig op her.